Technicity as a structural mediation in the process of transit of audiences: notes for contemporary organizational communication

Authors

  • Mônica Pieniz Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação. Departamento de Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139267

Keywords:

Technicity.Transit of the audiences. Cross-media. Contemporary organizational communication.

Abstract

This article provides notes for organizational communication using the reflection on elements of a doctoral thesis thataimed at understanding the process of audiences, where receivers become broadcasters when sharing their perceptionsof soap operas on the Twitter. The results showed contents and motivations related not only to the plot, but other aspectsof the public’s relationship with the organization, showing the need for organizations to become cross-media receivers andbroadcasters in relation to different audiences.

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Author Biography

  • Mônica Pieniz, Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação. Departamento de Comunicação
    Doutora em Comunicação e Informação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), com estágio de doutorado-sanduíche na Roskilde University da Dinamarca (RUC-DK). Mestre em Comunicação e graduada em Relações Públicas pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Professora adjunta do Departamento de Comunicação da Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação (Fabico) da UFRGS. Integrante do Observatório Ibero-americano de Ficção Televisiva (Obitel/RS).

Published

2015-06-16

How to Cite

PIENIZ, Mônica. Technicity as a structural mediation in the process of transit of audiences: notes for contemporary organizational communication. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 57–66, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139267. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139267.. Acesso em: 17 may. 2024.