Relationships in the social media (or digital public relations): are we talking about mediatization of public relations?

Authors

  • Carolina Frazon Terra Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139271

Keywords:

Public relations. Digital public relations. Mediatization. Online social networks. Social media.

Abstract

The article provides a reflection on the mediatization of relationships, more specifically the relations between organizationsand their publics, and of how this entire scenario, which is entailed to digitalization, affects public relations and the behaviorof the users of online social networks. It also presents some true cases of companies that relate by means of the digitalenvironment with the press; with users of the social media by means of online opinion makers and by means of themes relatedto socio-environmental responsibility; and with consumers/customers, by means of digital Customer Service strategies.

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Author Biography

  • Carolina Frazon Terra, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Especialista em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela ECA-USP. Graduada em Relações Públicas pela Universidade Estadual Paulista (Unesp-Bauru). Docente dos cursos de pós-graduação lato sensu de Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas e Gestão da Comunicação Digital, da ECA-USP. Docente da Pós-Graduação em Comunicação Digital na Fundação Armando Álvares Penteado (Faap).

Published

2015-06-16

How to Cite

TERRA, Carolina Frazon. Relationships in the social media (or digital public relations): are we talking about mediatization of public relations?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 103–117, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139271. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139271.. Acesso em: 3 dec. 2024.