Public relations and creative economics: approximations between the professional actions and the demands of the cultural market

Authors

  • Flavi Ferreira Lisboa Filho Universidade Federal de Santa Maria. Departamento de Ciências da Comunicação
  • Rogério Saldanha Corrêa Universidade Federal de Santa Maria
  • Carine de Almeida Vieira Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139302

Keywords:

Creative economics. Cultural market. Cultural studies. Public relations.

Abstract

This work has as its main objective a reflection on creative economics, starting from the culture market and the opportunities for the public relations professional in the cultural area. We address concepts of culture and their relationship with thesocial, political and economic areas, as well as creating problems for the functions of the professional and for his/her possibilities of employment. The methodological protocol is based on a bibliographic review. One can percieve that the professional who acts in the cultural segment must have an enterprising attitude in order to deal with the challenges and the demands imposed by the logics that regulate the culture market.

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Author Biographies

  • Flavi Ferreira Lisboa Filho, Universidade Federal de Santa Maria. Departamento de Ciências da Comunicação
    Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Mestre em Engenharia da Produção pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Bacharel em Ciências Administrativas e em Comunicação Social – Relações Públicas pela UFSM. Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e do Departamento de Ciências da Comunicação da UFSM
  • Rogério Saldanha Corrêa, Universidade Federal de Santa Maria
    Mestrando no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Bacharel em Comunicação Social – Relações Públicas pela UFSM.
  • Carine de Almeida Vieira, Universidade Federal de Santa Maria
    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Economia e Desenvolvimento, da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Bacharel em Ciências Econômicas pela UFSM

Published

2015-12-14

How to Cite

LISBOA FILHO, Flavi Ferreira; CORRÊA, Rogério Saldanha; VIEIRA, Carine de Almeida. Public relations and creative economics: approximations between the professional actions and the demands of the cultural market. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 23, p. 138–148, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139302. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139302.. Acesso em: 18 jul. 2024.