New means and new methods of research: challenges, solutions and advances

Authors

  • Leandro Leonardo Batista Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Clotilde Perez Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139340

Keywords:

Methods. Research. Market research. Digital. Language.

Abstract

The present article debates the evolution of the new media and their languages, mainly in the digital sphere, and their impact on market research methods and techniques. The question is discussed from two fundamental research segments: coverage and responses, considering the new challenges brought by digitalised life, as well as the advances and improvements in the planning, execution and analysis of the researches. In the end, it discusses the ethical issues concerning the theme and the limitations inherent to the reflection presented.

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Author Biographies

  • Leandro Leonardo Batista, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutor em Comunicação Social e mestre em Propaganda pela University of North Carolina. Professor da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA USP) na graduação em Publicidade e na Pós-Graduação em Ciências da Comunicação. Tem experiência acadêmica e profissional na área de Comunicação, com ênfase em Relações Públicas e Propaganda. Líder do 4C – Centro de Comunicação e Ciências Cognitivas, da ECA-USP.
  • Clotilde Perez, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
    Pós-doutora em Comunicação pela Universidad de Murcia, Espanha. Livre-docente em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Doutora em Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Mestre em Administração de Marketing pela PUC-SP. Professora da ECA-USP, na graduação em Publicidade e na Pós-Graduação em Ciências da Comunicação. Professora da PUC-SP.

Published

2016-12-03

How to Cite

BATISTA, Leandro Leonardo; PEREZ, Clotilde. New means and new methods of research: challenges, solutions and advances. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 25, p. 69–78, 2016. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139340. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139340.. Acesso em: 3 jul. 2024.