Strategic dimensions of science communication

Authors

  • Camila Maciel Campolina Alves Mantovani Universidade Federal de Minas Gerais. Departamento de Comunicação Social
  • Verônica Soares da Costa Universidade Federal de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139347

Keywords:

Organizational communication. Studies of the public. Scientific communication. Fapemig.

Abstract

Distinguishing the audience of a communication activity is essential to develop strategies that meet organizational demands, mainly those related to the perceived value of a certain institution before its interlocutors. In order to know the publics of the “Minas faz ciência” project, a science communication initiative undertaken by Fapemig (Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Gerais), an on-line survey was conducted to collect data on preferences, information access habits, as well as their knowledge about offered products and services. The article presents research strategies put in place, as well as the results and reflections on the strengths and challenges of organizational communication in the context of science communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Camila Maciel Campolina Alves Mantovani, Universidade Federal de Minas Gerais. Departamento de Comunicação Social
    Doutora e mestre em Ciência da Informação pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Graduada em Jornalismo pela UFMG. Professora do Departamento de Comunicação Social da UFMG. Atuou na Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de Minas Gerais (Fapemig) como bolsista do Programa de Comunicação Científica, Tecnológica e de Inovação (PCCT).
  • Verônica Soares da Costa, Universidade Federal de Minas Gerais
    Doutoranda em Textualidades Midiáticas no Programa de Pós-graduação em Comunicação Social da Universidade Federal de Minas Gerais (PPGCOM-UFMG). Mestre em História, Política e Bens Culturais pelo Centro de Pesquisa e Documentação da História Contemporânea do Brasil (CPDOC-FGV). Especialista em Jornalismo Científico pela Universidade do Vale do Paraíba (Univap). Graduada em Jornalismo pela Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF).

Published

2016-12-03

How to Cite

MANTOVANI, Camila Maciel Campolina Alves; COSTA, Verônica Soares da. Strategic dimensions of science communication. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 25, p. 149–160, 2016. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139347. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139347.. Acesso em: 24 may. 2024.