The responsibility of the organizations due to the social impact of their communication in the virtual environment

Authors

  • Mariana Carareto Universidade Estadual Paulista
  • Renata Calonego Universidade Estadual Paulista
  • Roseane Andrelo Universidade Estadual Paulista

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139369

Keywords:

Social Media • Virtual Communities • Organizational Communication • Social Responsibility.

Abstract

The article presents an analysis about the responsibility of organizations when disseminating their speeches in social media. The purpose is to demonstrate how organizational communication, in view of its social impact, can dialogue on ethical topics that stimulate respect in society, based on relationships established in virtual communities. Focused on that, a content analysis was developed, considering the interactions of the audiences in Skol and Alezzia campaigns on Facebook.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mariana Carareto, Universidade Estadual Paulista
    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Comunicação Midiática da Universidade Estadual Paulista (Unesp) – Bauru. Especialista em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Bacharel em Relações Públicas pela Unesp – Bauru.
  • Renata Calonego, Universidade Estadual Paulista
    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Comunicação Midiática da Universidade Estadual Paulista (Unesp) – Bauru. Bacharel em Relações Públicas pela Unesp – Bauru. Membro do Grupo de Pesquisa “Relações públicas e comunicação: opinião pública, educação e interculturalidade” e da rede aberta de pesquisa “Collaborative open learning” (Colearn).
  • Roseane Andrelo, Universidade Estadual Paulista
    Doutora em Educação Escolar pela Unesp – Araraquara, com bolsa-sanduíche da Capes para pesquisa na Université Paris III. Docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Midiática e do Curso de Relações Públicas da Unesp – Bauru. Mestre em Comunicação Midiática e bacharel em Jornalismo pela Unesp – Bauru.

Published

2017-09-13

How to Cite

CARARETO, Mariana; CALONEGO, Renata; ANDRELO, Roseane. The responsibility of the organizations due to the social impact of their communication in the virtual environment. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 14, n. 26, p. 214–227, 2017. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139369. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139369.. Acesso em: 26 jun. 2024.