A atuação do profissional de Relações Públicas em pequenas e médias empresas

Authors

  • Sergio José Andreucci Júnior Faculdade Cásper Libero Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2006.139995

Keywords:

Public Relations. Pr – Communication. Market. “Micro”, small and medium-sized company. Entrepreneur.

Abstract

This article aims at analyzing the market and the role of a Public Relations professional in “micro”, small and medium-sized companies. The Brazilian market is large and offers vast and diversified opportunities for PR professionals. As regards the size of Brazilian companies, presently there are approximately 5 million companies established in the country, 98% of which are “micro” (equivalent to U.S. Subchapter 5), small or medium-sized companies.

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Author Biography

  • Sergio José Andreucci Júnior, Faculdade Cásper Libero Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Mestre em Comunicação na área de concentração Comunicação na Contemporaneidade pela Faculdade Cásper Libero. Professor do Curso de Relações Públicas da Faculdade Cásper Libero. Professor colaborador do curso de pós-graduação em Comunicação e Mercado da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo

Published

2006-12-13

How to Cite

ANDREUCCI JÚNIOR, Sergio José. A atuação do profissional de Relações Públicas em pequenas e médias empresas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 5, p. 120–131, 2006. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2006.139995. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139995.. Acesso em: 23 jun. 2024.