Alterity, ethics and integrity in a world of consumers: what does the Me Gusta Picolés Artesanais case teach us?

Authors

  • Marcelo Pereira da Silva Universidade Federal do Maranhão
  • Jéssica de Cássia Rossi Universidade do Sagrado Coração
  • Ana Carolina Trindade Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho"

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.144105

Keywords:

Organizational communication, Me Gusta Picolés Artesanais, Ethics, Consumer Society, Discourse

Abstract

In our ambivalent society, values such as ethics and respect are conditions for building a better world in which differences can cohabit despite conflicts, challenging organizations and stakeholders in a context of easy connection and exposure of criticism, indignation and deception. Therefore, we analyze, through literary research and case study, the positioning of Me Gusta Picolés Artesanais in the attitude of an employee, inferring that the courage of love is measured by the recognition of differences and yet be able to accept this alterity.

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Author Biographies

  • Marcelo Pereira da Silva, Universidade Federal do Maranhão

    Doutor em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Mestre em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Unesp). Graduado em Relações Públicas pela Unesp. Professor da Pós-graduação em Formação de Soldados na Polícia Militar do Maranhão. Professor permanente do Mestrado em Cultura e Sociedade e do curso de Relações Públicas na Universidade Federal do Maranhão (UFMA).

  • Jéssica de Cássia Rossi, Universidade do Sagrado Coração

    Doutora em Ciências Sociais pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Unesp). Mestre em Comunicação pela Unesp. Graduada em Comunicação Social com habilitação em Relações Públicas pela Unesp. Professora de Relações Públicas na Universidade do Sagrado Coração (USC).

  • Ana Carolina Trindade, Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho"

    Mestranda em Comunicação pela Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp). MBA em Comunicação e Marketing pela Universidade Cruzeiro do Sul (Unicsul). Especialização lato sensu em Linguagem, Cultura e Mídia pela Unesp. Graduada em Relações Públicas pela Universidade Sagrado Coração (USC). Membro do Grupo de Pesquisa Comunicação Midiática e Movimentos Sociais (ComMov).

Published

2017-12-20

How to Cite

SILVA, Marcelo Pereira da; ROSSI, Jéssica de Cássia; TRINDADE, Ana Carolina. Alterity, ethics and integrity in a world of consumers: what does the Me Gusta Picolés Artesanais case teach us?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 14, n. 27, p. 17–27, 2017. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.144105. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/144105.. Acesso em: 26 jun. 2024.