The communicational dimension of innovation
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.161432Keywords:
Innovation, Innovation Ecosystem, CommunicationAbstract
Study on the communicational dimension of innovation from the perspectives of the impact of information and communication technologies (ICT) on the research and development. The study concluded that the amount of information currently available allowed more research and development options for entrepreneurs, but there is a need, within this scenario of technological advances, for critical reflection on the impact of these technologies on the labor market, on educational formation, data privacy and the free circulation of ideas.
Downloads
References
BENKLER, Yochai. A riqueza das redes. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2007. Disponível em: https://bit.ly/2Adz4IE. Acesso em: 1 out. 2011.
CASTELLS, Manuel. Sociedade em rede. 6. ed. São Paulo: Paz e Terra, 1999.
CIEB. Inovação aberta em educação. São Paulo: Cieb, 2016. Disponível em: https://bit.ly/2lToRds. Acesso em: 16 set 2019.
KOTLER, Philip. Marketing 3.0: as forças que estão definindo o novo marketing centrado no ser humano. Rio de Janeiro: Elsevier, 2012.
PRENSKY, Marc. Nativos e inmigrantes digitales. Madrid: SEK, 2010. Disponível em: https://bit.ly/2w6wfW6. Acesso em: 17 mar. 2018.
SANTOS, Milton. 1992: a redescoberta da Natureza. Estudos Avançados, São Paulo, v. 6, n. 14, p. 95-106, 1992. Disponível em: https://bit.ly/2mddtcv. Acesso em: 17 mar. 2018.
SANTOS, Milton. A aceleração contemporânea: tempo-mundo e espaço-mundo. In: SANTOS, Milton. Técnica, espaço, tempo: globalização e meio técnico-científico informacional. São Paulo: Hucitec, 1998. p. 29-39.
SANTOS, Milton. A natureza do espaço: técnica e tempo, razão e emoção. 4. ed. São Paulo: Edusp, 2006.
SANTOS, Milton. Espaço e método. São Paulo: Nobel, 1997.
SANTOS, Milton. Técnica, espaço, tempo: globalização e meio técnico-científico informacional. São Paulo: Hucitec, 1985.
SICHEL, Berta. Os elos subterrâneos da modernidade. Revista USP, São Paulo, n. 2, p. 145-148, 1989.
SODRÉ, Muniz. A narração do fato: notas para uma teoria do acontecimento. Petrópolis: Vozes, 2009.
THOMPSON, John B. A mídia e a modernidade: uma teoria social da mídia. 10. ed. Petrópolis: Vozes, 2008.
TÜFEKÇI, Zeynep. Engineering the public: big data, surveillance and computational politics. First Monday, Chicago, v. 19, n 7, 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.