ESG and technology: how do companies disclose environmental, social, and governance aspects in the digital world?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.220551

Keywords:

Communication, ESG, Technology and communication, Responsible companies, Data analysis

Abstract

This study aims to verify corporate actions to disseminate environmental, social, and governance practices in the digital world. It was supported by discussions on environmental, social, and governance practices; technology, and communication. The identification of the most responsible companies (2013-2022) was carried out using the corporate reputation business monitor, especially Natura, Itaú Unibanco, and Grupo Boticário. To analyze the pages about environmental, social, and governance practices, the platforms Semrush and SimilarWeb measured statistics and audiences, whereas Nielsen’s 10 heuristics guided the evaluation of user experience.

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Author Biographies

  • Luiz Alberto de Farias, Universidade de São Paulo

    Livre-docente da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Doutor em Comunicação e Cultura pelo Programa de Pós-Graduação em Integração da América Latina (Prolam-USP). Comunicador Social – Relações Públicas e Jornalista.

  • Rafael Vergili, Universidade de São Paulo

    Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCOM) da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Comunicação na Contemporaneidade pela Faculdade Cásper Líbero. Comunicador Social – Relações Públicas.

  • Roberta Beatriz Attene, Universidade Metodista de São Paulo

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Comunicação da Universidade Metodista de São Paulo. Bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – CAPES. Especialista em Marketing e Gestão de Organização. Comunicador Social - Relações-Públicas. E-mail: robertabattene@gmail.com

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Published

2024-11-05

How to Cite

FARIAS, Luiz-Alberto de; VERGILI, Rafael; ATTENE, Roberta Beatriz. ESG and technology: how do companies disclose environmental, social, and governance aspects in the digital world?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 21, n. 45, p. 340–358, 2024. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.220551. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/220551.. Acesso em: 11 dec. 2024.