Identidade de marca, gestão e comunicação

Authors

  • Ruth Peralta Vásquez Pontifícia Universidad Católica del Perú Universidad Nacional Mayor de San Marcos Universidad Femenina del Sagrado Corazón Universidad de Lima

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138952

Keywords:

Brand. Product. Identity. Communication. Image.

Abstract

This article addresses the study of brands from the aspect of their identities. Thus, not unlike personal identity, a brand identity also carries a series of elements by which it is characterized and that ascribe to it a personality. The article shows the role played by brand identity, its communication and its resulting transformation into image.

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Author Biography

  • Ruth Peralta Vásquez, Pontifícia Universidad Católica del Perú Universidad Nacional Mayor de San Marcos Universidad Femenina del Sagrado Corazón Universidad de Lima
    Doutora e Mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Docente em Comunicações na Pontifícia Universidad Católica del Perú (PUCP), Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM), Universidad Femenina del Sagrado Corazón (Unifé) e Universidad de Lima.

Published

2007-12-14

How to Cite

VÁSQUEZ, Ruth Peralta. Identidade de marca, gestão e comunicação. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 198–211, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138952. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138952.. Acesso em: 27 may. 2024.