Organizational Communication: the context and the text of Public Relations

Authors

  • Sidinéia Gomes Freitas Universidade de São Paulo.Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139009

Keywords:

Interfaces. Training. Communicator. Organizational Communication. Public Relations. Management.

Abstract

This text points out the role of Public Relations in the context of interfaces that are based on Organizational Communication and on the making of a communicator in current circumstances. It signals new demands for the exercise of management and the contributions of Human Sciences that add value to professional performance.

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Author Biography

  • Sidinéia Gomes Freitas, Universidade de São Paulo.Escola de Comunicações e Artes
    Professora titular da Universidade de São Paulo. Pós-doutora pela Universidade Fernando Pessoa (Portugal). Livre-docente, doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.

Published

2009-12-18

How to Cite

FREITAS, Sidinéia Gomes. Organizational Communication: the context and the text of Public Relations. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 6, n. 10-11, p. 89–94, 2009. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2009.139009. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139009.. Acesso em: 16 jul. 2024.