Communication elements of organizational strategy

Authors

  • Victor Márcio Laus Reis Gomes Universidade Católica de Brasília. Programa de Pós-Graduação em Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139292

Keywords:

Communication. Strategy. System. Discourse.

Abstract

This paper offers a theoretical reflection on a set of communicational elements that may be applied in order to understandorganizational strategy. These elements are categorized as follows: decision, identification, institutionalization, mediation,organizational culture and organizational communication. The articulation of such elements shows that the strategies areformed, negotiated and represented through organizational communication processuality in a combination of decisionsaimed at differentiation of the organizations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Victor Márcio Laus Reis Gomes, Universidade Católica de Brasília. Programa de Pós-Graduação em Comunicação
    Doutor em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Mestre em Administração pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Master of Business Administration (MBA) pela University of Dallas. Especialista em Marketing e bacharel em Comunicação Social pela PUC-RS. É professor e pesquisador do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Católica de Brasília.

Published

2015-12-14

How to Cite

GOMES, Victor Márcio Laus Reis. Communication elements of organizational strategy. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 23, p. 28–39, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139292. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139292.. Acesso em: 17 may. 2024.