Management of relationship with leaders: a challenge for the listener

Authors

  • Chussely Souza Lima Escola Superior de Relações Públicas Universidade de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139053

Keywords:

Listener. Relationship management. Directed communication.

Abstract

This work is a reflection on the importance and management of relationships, through communication focused on the listener’s results, stressing the public that consists of leaders of the areas responsible for responding to the complaints. One concludes that there is no evidence concerning the ideal professional ideal to play the role of listener, but that the listening market relies on communication skills.

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Author Biography

  • Chussely Souza Lima, Escola Superior de Relações Públicas Universidade de Pernambuco
    Mestre em Gestão Pública pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Especialista em Administração de Marketing, Gestão da Qualidade em Serviços e Planejamento e Gestão Organizacional, pela Universidade de Pernambuco (UPE). Professora titular, vice-coordenadora do Curso de Relações Públicas e professora da pós-graduação no curso de Gestão de Ouvidoria da Escola Superior de Relações Públicas (Esurp). Professora do Curso de Gestão de Ouvidoria da UPE, na formação dos ouvidores do Governo do Estado.

Published

2010-06-15

How to Cite

LIMA, Chussely Souza. Management of relationship with leaders: a challenge for the listener. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 12, p. 150–165, 2010. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139053. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139053.. Acesso em: 19 may. 2024.