Arquitetura e propaganda: o marketing na produção imobiliária por incorporação
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-2762.v0i15p76-96Keywords:
Real-estate marketing, architecture, representation, image, real-estate advertising, real-estate development, advertisingAbstract
This article aims to discuss some important points in the understanding of the logic behind the representation of real estate as a product, at a time when advertising is seen as a strategic tool in helping set prices and as an element to set new standards of use for those who buy this property. The intention of this study is to start a discussion of the cultural aspects of the real-estate industry, but under a perspective which allows a critical articulation with the specific aspects of real-estate output logic.Downloads
References
ARANTES, Otília. O lugar da arquitetura depois dos modernos. 2 ed. São Paulo: Edusp, 1995.
ARANTES, Otília. Urbanismo em fim de linha. São Paulo: Edusp, 1998.
BAUDRILLARD, J. O sistema dos objetos. 3 ed. São Paulo: Perspectiva, 1997.
COSTA, André. A arquitetura da imagem e a imagem da arquitetura: Uma investigação sobre a construção dos discursos na produção do espaço urbano. 2003. Dissertação (Mestrado) – Faculdade de Arquitetura e Urbanismo, Universidade de São Paulo, São Paulo, 2003.
ECO, U. A estrutura ausente. São Paulo: Perspectiva, 1997.
ECO, U. As formas do conteúdo. São Paulo: Perspectiva, 1974.
FEATHERSTONE, Mike. O desmanche da cultura: Globalização, pós-modernismo e identidade. São Paulo: Studio Nobel: SESC, 1997.
FEATHERSTONE, Mike. Cultura de consumo e pós-modernismo. São Paulo: Studio Nobel, 1995.
GOTTDIENER, M. A produção social do espaço urbano. São Paulo: Edusp, 1993.
GOTTDIENER, M. Postmodern semiotics: Material culture and the forms of postmodernism life. Massachusetts: Blackweel, 1995.
HARVEY, David. A condição pós-moderna. 6 ed. São Paulo: Edições Loyola, 1992.
JAMESON, F. Pós-modernismo: A lógica cultural do capitalismo tardio. São Paulo: Ática, 1996.
JAMESON, F. A cultura do dinheiro. Petrópolis: Vozes, 2001.
LEFEBVRE, Henri. O direito à cidade. São Paulo: Moraes, 1991.
LEFEBVRE, Henri. A Vida cotidiana no mundo moderno. São Paulo: Ática, 1991.
LEFEBVRE, Henri. Le matérialisme dialectique. Paris: Press Universitaire de France, 1957.
SOUZA, Maria Adelia A. de. A identidade da metrópole. São Paulo: Hucitec/Edusp, 1994.
ZUKIN, Sharon. The cultures of the cities. Nova York: Blackwell Publishers, 1995.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
DIADORIM - Diretório de Políticas Editoriais