A Importância do espaço no processo de ensino
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-2762.v0i9p176-189Resumen
Space can facilitate the learningteaching process by serving as an effective instrument for the teacherstudent relationship. As architects, we must do an analysis of elements that compound space from an environmental psychology point of view to increase the efficiency of the teaching-learning process. The following article emphasizes the teacher-student, student-space and teacher-space relationships in preschool, pointing some of the perceptual and psychological aspects of school environmentDescargas
Referencias
BRUBAKER, William C. Planning and designing schools. Nova York: McGraw-Hill, 1998.
D’OLIVEIRA, Martha Hübner. Analisando a relação professor-aluno: Do planejamento à sala de aula. Cadernos Brasileiros de Educação. São Paulo: Editora CLR Brasileiro, 1987. Coleção Ensinando/Aprendendo.
GARDNER, Howard. A criança pré-escolar: Como pensa e com o a escola pode ensiná-la. Porto Alegre: Ed. Artes Médicas, 1994.
KRASNER, Leonard (Org.). Environmental design and human behavior. A psychology of the individual in society. Nova York: Pergamon Press, 1980.
MEHRABIAN, Albert, RUSSEL, James. An approach to environm ental psychology. Massachusetts: MIT Press, 1974.
ORNSTEIN, Sheila, BRUNA, Gilda, ROMÉRO, Marcelo. Ambiente construído & comportamento. A avaliação pós-ocupação e qualidade ambiental. São Paulo: Studio Nobel e FUPAM, 1995.
PIAGET, Jean. A representação do espaço na criança. Porto Alegre: Ed. Artes Médicas, 1993.
PROSHANSKY, Harols M., ITTELSON, William H., RIVLIN, Lecanne G. Environmental psychology; man and his physica l setting. Holt, Nova York: Rineheart and Wiston Press, 1970.
SOMMER, Robert. Espaço pessoal. São Paulo: E.P.U., 1973.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
La revista Pós. del programa de postgrado FAUUSP está licenciada con una licencia Creative Commons Attribution 4.0 International License.
El titular de los derechos de autor es el autor del artículo. La revista Pós. sólo exige que la publicación del artículo sea inédita. El autor tiene el derecho de divulgar su artículo según su conveniencia debiendo citar la revista.
La revista Pós. autoriza la republicación de sus artículos desde que debidamente citada fuente y autoría.
DIADORIM - Diretório de Políticas Editoriais