A Importância do espaço no processo de ensino

Autores/as

  • Fabiola Fiuza Malerbi de Castro

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2317-2762.v0i9p176-189

Resumen

Space can facilitate the learningteaching process by serving as an effective instrument for the teacherstudent relationship. As architects, we must do an analysis of elements that compound space from an environmental psychology point of view to increase the efficiency of the teaching-learning process. The following article emphasizes the teacher-student, student-space and teacher-space relationships in preschool, pointing some of the perceptual and psychological aspects of school environment

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Fabiola Fiuza Malerbi de Castro
    Mestre pela FAUUSP

Referencias

BRUBAKER, William C. Planning and designing schools. Nova York: McGraw-Hill, 1998.

D’OLIVEIRA, Martha Hübner. Analisando a relação professor-aluno: Do planejamento à sala de aula. Cadernos Brasileiros de Educação. São Paulo: Editora CLR Brasileiro, 1987. Coleção Ensinando/Aprendendo.

GARDNER, Howard. A criança pré-escolar: Como pensa e com o a escola pode ensiná-la. Porto Alegre: Ed. Artes Médicas, 1994.

KRASNER, Leonard (Org.). Environmental design and human behavior. A psychology of the individual in society. Nova York: Pergamon Press, 1980.

MEHRABIAN, Albert, RUSSEL, James. An approach to environm ental psychology. Massachusetts: MIT Press, 1974.

ORNSTEIN, Sheila, BRUNA, Gilda, ROMÉRO, Marcelo. Ambiente construído & comportamento. A avaliação pós-ocupação e qualidade ambiental. São Paulo: Studio Nobel e FUPAM, 1995.

PIAGET, Jean. A representação do espaço na criança. Porto Alegre: Ed. Artes Médicas, 1993.

PROSHANSKY, Harols M., ITTELSON, William H., RIVLIN, Lecanne G. Environmental psychology; man and his physica l setting. Holt, Nova York: Rineheart and Wiston Press, 1970.

SOMMER, Robert. Espaço pessoal. São Paulo: E.P.U., 1973.

Publicado

2000-06-19

Número

Sección

Produzindo a Pesquisa Nossos Olhares

Cómo citar

Castro, F. F. M. de. (2000). A Importância do espaço no processo de ensino. Pós. Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Arquitetura E Urbanismo Da FAUUSP, 9, 176-189. https://doi.org/10.11606/issn.2317-2762.v0i9p176-189