The alterity of art: aesthetics and psychology
DOI:
https://doi.org/10.1590/S1678-51771994000100004Keywords:
Art Painting^i2^s, Aesthetics, Perception, Social PsychologyAbstract
The problem of the relation between Psychology and Art is considered with reference to the limits of the field structured by the plastic arts and originated by the specificity of the"human order". Pareyson, Battaille and Merleau-Ponty lay the foundation of an idea of work of art as a reflexive field asking the interpreter to be opened to the new, thence alterity, a fundamental attitude for research in Social Psychology of Art.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
1994-01-01
Issue
Section
Original Articles
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
The alterity of art: aesthetics and psychology . (1994). Psicologia USP, 5(1-2), 35-60. https://doi.org/10.1590/S1678-51771994000100004