Outside school activities and environmental studies in history teaching
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-5487.v0i15p25-52Keywords:
environmental studies, xtramural activity the school, teaching of history, history ofeducation, teaching methodologyAbstract
This article aims to contribute to researches in the field of History Teaching. For this purpose, it proposes to present and reflect about activities that are conducted outside the classroom, especially environmental studies linked to the discipline, performed in school circumstances in São Paulo. To this end, it relies on teaching documents and practices, these, built and inserted in unique school contexts and cultures. It is proposed to briefly present the history of environmental studies (non-exclusive in history), but focusing on the teaching of history, and to highlight the trajectory of the consolidation of the concept which is currently known. At the same time, it suggests reflection on the practice and its defense in teaching curriculum.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).