For 259 teachers
the path for the constitution of the documentary collection of student strike 2002 at FFLCH-USP
DOI:
https://doi.org/10.11606/ran.v0i2.98992Keywords:
History, Student strike, Documentary collection, FFLCH, USP, ArchivologyAbstract
In 2002, the students of Faculdade de Filosofia Letras e Ciências Humanas of Universidade de São Paulo remained on strike for 108 days demanding the contract of 259 professors and the automatic reposition of the teaching body. During this movement many documents were produced. A portion of these constitute the Acervo Documental da Greve Estudantil de 2002 da FFLCH-USP. This article intends to describe the process of gathering, organizing, conditioning, registering, digitalization and data bank production of these documents.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-07-24
Issue
Section
Reflexões sobre o Departamento de História da USP
License
Copyright (c) 2015 Rosa Guadalupe Soares Udaeta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
For 259 teachers: the path for the constitution of the documentary collection of student strike 2002 at FFLCH-USP. (2011). Revista Angelus Novus, 2, 206-224. https://doi.org/10.11606/ran.v0i2.98992