Teaching and Learning: A Study of Kumamoto City Students in the Writings of Lafcadio Hearn
DOI:
https://doi.org/10.11606/ran.v0i8.107901Palabras clave:
Lafcadio Hearn, Students of Kumamoto, EducationResumen
In this paper we will analyze the Lafcadio Hear’s essay; With Kyushu Students; component of the book Out of The East: Reveries and Studies in New Japan by the same author, published in 1895. This essay was written as a step of Lafcadio Hearn’s (which was a professor and researcher in Japan between 1890 and 1904) study on the Japanese culture; a research process that held the final fourteen years of his life; and we aim to analyze it herenot only to observe and interpret their partial conclusions about the young people who were their research object at that particular moment (the students of Kumamoto city), as also seen at the end what kind of testimony the study of the author can give us about the historical moment in which it was made, and what kind of effect the official education was having on the way that the studied young people see the world.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2015 Edelson Geraldo Gonçalves
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).