A transcendência no corpo-linguagem: a concepção de dança em Rousseau

Autores/as

  • Jacira de Freitas Rosa Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2447-9772.i2p37-45

Palabras clave:

Rousseau, dance, imitation, pitié

Resumen

This paper aims at the understanding the role of Dance in Rousseau’s political philosophy and particularly in folk festivals, in spite of the few passages the philosophe has dedicated to its analysis. The discussion is mainly concerned with the definition of the essential components that define festival-dances in opposition to Ballet and mark its own performing sphere. The structural conditions for evading the solipsism in which man is trapped by society are to be found in imitation, tactile sensations and in pitié .

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Jacira de Freitas Rosa, Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas
    Doutoranda em Filosofia pela Universidade de São Paulo

Publicado

2002-12-16

Número

Sección

Resenhas

Cómo citar

Rosa, J. de F. (2002). A transcendência no corpo-linguagem: a concepção de dança em Rousseau. Rapsódia, 1(2), 37-45. https://doi.org/10.11606/issn.2447-9772.i2p37-45