Intervention Program With Games: Theory And Practice
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p25-36Keywords:
Games. Intervention. Attitudes. Executive functions.Abstract
The objective of this theoretical paper was to contextualize the intervention program of LEDA (Laboratory of Studies about Development and Learning, Institute of Psychology, University of Sao Paulo) in terms of theoretical framework and practice with games for children with learning difficulties. The former is based on Piaget's theory and on contemporary researches concerning the use of games and the implications for human development. The analysis of the practice refers to the work developed for the last 25 years in which the laboratory offered activities for elementary school children, attended once a week, during three semesters. Protocols are used to record procedures shown at different moments of the game context, as well as records of attitudes and information provided by the participants’ families and teachers. Data resulted the construction of a framework that represents a synthesis of the intervention program’s amplitude. Recent researches carried out in the context of the activities suggest that intervention with games favors interest, autonomy and the improvement of executive functions. This program enables participants to build up favorable attitudes towards the development and learning processes, acting as protagonists in the school environment and in their daily activities.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-11-27
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Intervention Program With Games: Theory And Practice. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 18, 25-36. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p25-36