Study of the Relationship of Parents of Elementary School Students with the Faculty of Animal Science and Food Engineering FZEA / USP
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p95-107Keywords:
University. Extension. Community.Abstract
This article is the result of the qualitative and quantitative analysis of the perceptions of parents of public elementary school students, in relation to the University Of São Paulo (USP), during the participation in the project "USP na Escolinha". The purpose of this study was to portray the synesthesia of participating parents and to verify the insertion of these individuals before this public university. We conclude that the studied group is unaware of important information, such as whether USP collects students' tuition or not. The interest of the community in participating in activities offered by the studied institution is clear, but they lack information on how to do it. In the method, the authors carried out the data collection through questionnaires, distributed by the university extension project; the target audience was parents of children aged between six and ten years-old who took part of this project. The result contributes to contextualize the challenges of community and public university communication; and the work serves as a reference for other Brazilian public universities interested in improving their extension work.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-11-27
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Study of the Relationship of Parents of Elementary School Students with the Faculty of Animal Science and Food Engineering FZEA / USP. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 18, 95-107. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p95-107