Dolphin Talk: Considerations on Bioacoustics as an Interdisciplinary Pedagogical Resource from Elementary to High School
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p101-117Keywords:
Elementary, Middle and High School Teaching. Bioacoustics. Science learning. Physics. University Outreach.Abstract
In this work we propose resources for acoustics teaching in elementary, middle and high school based on animal vocalizations collected in the context of scientific research. The proposal focus on bibliographic and computational resources aiming at allowing interactions among different school disciplines through contextualized Physics teaching. Moreover, we expect the proposal to favor exchanges between schools and scientific institutions where those research originate and progress. Consequently, universities and scientific institutes could have opportunities to offer outreach activities to schools, while the latter could benefit from a closer contact with scientific research resources.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-05-28
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Dolphin Talk: Considerations on Bioacoustics as an Interdisciplinary Pedagogical Resource from Elementary to High School. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17(supl.), 101-117. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p101-117