Dolphin Talk: Considerations on Bioacoustics as an Interdisciplinary Pedagogical Resource from Elementary to High School
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p101-117Palabras clave:
Elementary, Middle and High School Teaching. Bioacoustics. Science learning. Physics. University Outreach.Resumen
In this work we propose resources for acoustics teaching in elementary, middle and high school based on animal vocalizations collected in the context of scientific research. The proposal focus on bibliographic and computational resources aiming at allowing interactions among different school disciplines through contextualized Physics teaching. Moreover, we expect the proposal to favor exchanges between schools and scientific institutions where those research originate and progress. Consequently, universities and scientific institutes could have opportunities to offer outreach activities to schools, while the latter could benefit from a closer contact with scientific research resources.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-05-28
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
Dolphin Talk: Considerations on Bioacoustics as an Interdisciplinary Pedagogical Resource from Elementary to High School. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17(supl.), 101-117. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p101-117