Economic Experiments for Public Schol's Students of Ribeirão Preto/SP
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v4i0p45-56Keywords:
Experimental economics. High school. Ribeirão Preto.Abstract
This article reports the experience of teachers in the conduct of a new didatics method in economics, focused on the teaching of basic concepts to a diverse audience. The project was implemented in ten public high schools in the city of Ribeirão Preto, with the participation of nearly 300 students. Through a game that simulates the environment of competitive market, students participating in the project were able to learn basic concepts of economics such as supply, demand, pricing and market balance. Thus, the actual experience of students – a product of their active participation in the game – produces the material used in the process of teaching and learning of economics applied to the lay public in this extension project.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).