Continuing education on Paleontology: the experience with the project “Workshop on Paleontology: fossils inside the classroom”
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p11-19Palabras clave:
Teaching Paleontology. Continuing Education. Teaching Methods. Practical Activities in Paleontology.Resumen
The Natural Sciences are essential in the education of citizens aware of the reality in which they live. In this context, Paleontology has an important in basic education, given its multidisciplinary nature, what enables the integrated understanding of the events and phenomena that changed natural environments during the geological history of our planet. In addition, its teaching promotes the awareness of the importance of the fossils as public patrimony, essential for their preservation. Even though current technology allows quick and easy access to information, the selection of subjects and practical activities is often inadequate, as most teachers do not have expertise in paleontology. With this scenario in mind, we created the “Workshop on Paleontology: fossils inside the classroom”, culminating in a continuing education workshop, aiming to promote better education of Palentology in schools (basic education). The project already held two workshops, in which several theoretical-practical activities were carried out with teachers and future educators of the public-school network of Ribeirão Preto and Jaboticabal cities, possible multipliers of scientific and patrimonial knowledge within the classroom. After the second workshop, a questionnaire was conducted with students and aimed to assess the course and improve upcoming workshops.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-05-28
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
Continuing education on Paleontology: the experience with the project “Workshop on Paleontology: fossils inside the classroom”. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17(supl.), 11-19. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p11-19