Analysis of the learning evaluation process of nursing staff actions

Authors

  • Vera Lucia Mira Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Departamento de Orientação Profissional
  • Marina Peduzzi Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Departamento de Orientação Profissional
  • Marta Maria Melleiro Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Departamento de Orientação Profissional
  • Daisy Maria Rizatto Tronchin Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Departamento de Orientação Profissional
  • Maria de Fátima Fernandes Prado Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Departamento de Orientação Profissional
  • Patrícia Tavares dos Santos Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Programa de Pós-Graduação em Gerenciamento
  • Enilda Maria de Sousa Lara Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Programa de Pós-Graduação em Gerenciamento
  • Jaqueline Alcântara Marcelino da Silva Universidade de São Paulo; Escola de Enfermagem; Programa de Pós-Graduação em Gerenciamento
  • Jairo Eduardo Borges-Andrade Universidade de Brasília; Instituto de Psicologia Social e do Trabalho

DOI:

https://doi.org/10.1590/S0080-62342011000700006

Keywords:

Nursing, team, Training, Educational measurement, Personnel administration, hospital

Abstract

The objective of this study was to analyze the learning evaluation process of nursing staff training programs, regarding its effectiveness and instrument validity. This is an empirical study whose findings support theoretical formulations for the construction of an evaluation methodology. The analysis consisted of learning evaluations related to six training programs, totaling 993 evaluations. The results of these six training programs showed the need to propose an evaluation methodology, defining criteria, instruments and indicators for this purpose. Furthermore, it is important to improve the diagnosis process on training needs and teaching strategies.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2011-12-01

Issue

Section

Original Article

How to Cite

Mira, V. L., Peduzzi, M., Melleiro, M. M., Tronchin, D. M. R., Prado, M. de F. F., Santos, P. T. dos, Lara, E. M. de S., Silva, J. A. M. da, & Borges-Andrade, J. E. (2011). Analysis of the learning evaluation process of nursing staff actions. Revista Da Escola De Enfermagem Da USP, 45(spe), 1574-1581. https://doi.org/10.1590/S0080-62342011000700006