Além do acaso estúpido da química: o informe como manipulação do tempo em Decasia, de Bill Morrison

Authors

  • Alexandre Rodrigues da Costa Universidade do Estado de Minas Gerais
  • Miriam Aparecida Mendes Universidade do Estado de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-4077.v3i6p76-91

Keywords:

Experimental film, Found footage, Formless, Death, Disorder

Abstract

This article analyzes Decasia: the state of decay, a film by Bill Morrison, in order to understand how the formless can be thought in relation to dismantling of time on the appropriation of deteriorated and fragmented images.

Author Biographies

  • Alexandre Rodrigues da Costa, Universidade do Estado de Minas Gerais

    Professor doutor e ministra as disciplinas de História da Arte e de Teoria e Crítica da Arte na Escola Guignard (Universidade do Estado de Minas Gerais).

  • Miriam Aparecida Mendes, Universidade do Estado de Minas Gerais

    Bacharel em Artes pela Escola Guignard (Universidade do Estado de Minas Gerais).

Published

2014-10-26