A pós-verdade é uma notícia falsa

Autores/as

  • Silvio Genesini Sem registro de afiliação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9036.v0i116p45-58

Palabras clave:

media, social media websites, post-truth, politics.

Resumen

There is nothing new about trying to falsify politics by distorting facts and information. What is new is the fact we are in an era powered by the Internet and social media websites, in which growth is viral and its effect is exponentially explosive. What is new is Facebook, Google and Twitter, not the attempt to tell lies or falsify information, as that has always existed in the history of humankind.

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Biografía del autor/a

  • Silvio Genesini, Sem registro de afiliação

    é conselleiro e mentor de empresas inovadoras. Foi presidente do Grupo Estado, da Oracle do Brasil e sócio-diretor da Accenture.

Publicado

2018-05-29

Número

Sección

Dossiê Pós-Verdade e Jornalismo

Cómo citar

GENESINI, Silvio. A pós-verdade é uma notícia falsa. Revista USP, São Paulo, Brasil, n. 116, p. 45–58, 2018. DOI: 10.11606/issn.2316-9036.v0i116p45-58. Disponível em: https://revistas.usp.br/revusp/article/view/146577.. Acesso em: 6 jul. 2024.