Innovations in nursing education and their contribution to the teaching model
DOI:
https://doi.org/10.1590/S0104-11691999000200002Palavras-chave:
educational innovation, instructional modelResumo
The role of nursing is studied, as it is related to constant innovation and improvement of teaching quality, social requirements and new professional roles. As an alternative, the contribution given by the teaching model is considered. Such model offers educational bases on leisure activities about adequate learning environments, user population requirements and the actual educational system. Favourable results of the proposed innovation will need continuous evaluation shared by the faculty as a means to guarantee the consolidation of this exchange program.Downloads
Os dados de download ainda não estão disponíveis.
Downloads
Publicado
1999-04-01
Edição
Seção
Artigos Originais
Licença
Os direitos autorais são de propriedade exclusiva da revista, transferidos por meio da Declaração de Transferência de Direitos Autorais (presente no Formulário Individual de Declarações) assinada pelos autores. Para a utilização dos artigos, a RLAE adota a Licença Creative Commons, CC BY-NC Atribuição não comercial (resumo ou código completo da licença). Com essa licença é permitido acessar, baixar (download), copiar, imprimir, compartilhar, reutilizar e distribuir os artigos, desde que para uso não comercial e com a citação da fonte, conferindo os devidos créditos autorais a Revista Latino-Americana de Enfermagem. Nesses casos, nenhuma permissão é necessária por parte dos autores ou dos editores.Como Citar
Innovations in nursing education and their contribution to the teaching model. (1999). Revista Latino-Americana De Enfermagem, 7(2), 5-13. https://doi.org/10.1590/S0104-11691999000200002