Imagem do espaço turístico na televisão japonesa

Authors

  • Luci Tiho Ikari Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v10i2p54-63

Keywords:

touristic places, images, cullure, marketing, Japan.

Abstract

This article approaches the touristic places and images from the point of view of films produced by Japanese TV. The analysed films include soap operas and programs with various purposes and preset various duration. The use of touristic places and situations transmit and make public the director's archetype, the advertiser's philosophy and concepts of sponsors' values. Concluding, the touristic spaces transmitted by the Japanese TV reflect the Japanese culture and eventually contribute to publish the focalized localities, establishing an important instrument of marketing.

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Author Biography

  • Luci Tiho Ikari, Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP
    Bacharel em Geografia pela Universidade de São Paulo. Mestrando em Ciências da Comunicação na Escola de Comunicações e Artes da USP.

Published

1999-11-18

Issue

Section

Articles

How to Cite

IKARI, Luci Tiho. Imagem do espaço turístico na televisão japonesa. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 10, n. 2, p. 54–63, 1999. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v10i2p54-63. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63481.. Acesso em: 24 jul. 2024.