Internet e destinações turísticas: análise de "sites" de turismo dos governos estaduais brasileiros

Authors

  • Glauber Eduardo de Oliveira Santos

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v13i2p74-87

Keywords:

tourism marketing, tourism promotion, Internet, site of tourism, Brazilian states' Governmental, Brazil.

Abstract

This paper discusses the promotion of tourism destinations by the Internet, attempting to the great potential of the net in this segment and reviewing some theoretical questions. It introduces an analysis model for websites of tourism destinations and, then, analyzes the Brazilian states' governmental tourism websites, showing their qualities and deficiencies.

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Author Biography

  • Glauber Eduardo de Oliveira Santos
    Bacharel em Turismo pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Consultor de turismo.

Published

2002-11-19

Issue

Section

Articles

How to Cite

SANTOS, Glauber Eduardo de Oliveira. Internet e destinações turísticas: análise de "sites" de turismo dos governos estaduais brasileiros. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 2, p. 74–87, 2002. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v13i2p74-87. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63600.. Acesso em: 26 jul. 2024.