Turismo: dinâmica atual, posicionamento brasileiro

Authors

  • Sarah Strachman Bacal Universidade de São Paulo / Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v1i1p5-13

Keywords:

World tourism, evolution, Brazilian reception tourism, tourism planning, strategical marketing.

Abstract

A survey of on world tourism, particularly Brazil's. It emphasizes Brazilian tourism regarding Argentines and references are made on two domestic researches. It goes further discussing a more efficient marketing package based on a strategy nore adequate to Brazilian tourism reality. lt proposes that tourism be considered an integrated area in the larger planning of economic and social development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Sarah Strachman Bacal, Universidade de São Paulo / Escola de Comunicações e Artes
    Professor Associado (Adjunto) do Curso de Turismo da ECA/USP. Vice-Chefe do Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo da ECA/USP.

Published

1990-05-28

Issue

Section

Articles

How to Cite

BACAL, Sarah Strachman. Turismo: dinâmica atual, posicionamento brasileiro. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 1, n. 1, p. 5–13, 1990. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v1i1p5-13. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63853.. Acesso em: 17 may. 2024.