Segmentação do mercado turístico

Authors

  • Beatriz Helena G. Lage Universidade de São Paulo / Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v3i2p61-74

Keywords:

Tourism, marketing segmentation, economic development, touristic marketing, segmentation.

Abstract

The present article intends to emphasize different types of tourism market segmentation with some specific demographic, geographic, psicographic, economic and social aspects, as strategic techniques to the growth and development of touristic sector, with special Brazilian pratical cases.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Beatriz Helena G. Lage, Universidade de São Paulo / Escola de Comunicações e Artes
    Livre Docente e Professora Associada do Curso de Turismo da Escola de Comunicação e Artes da USP.

Published

1992-11-18

Issue

Section

Articles

How to Cite

LAGE, Beatriz Helena G. Segmentação do mercado turístico. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 2, p. 61–74, 1992. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v3i2p61-74. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/64158.. Acesso em: 30 jun. 2024.