Quality of Services in Tourism Attractions: a study of Florianópolis’ tourists perceptions - SC - Brazil

Authors

  • Tiago Savi Mondo Instituto Federal de Santa Catarina
  • Gabriela Gonçalves Silveira Fiates Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v26i1p112-138

Keywords:

Services quality, Tourist attractions, Tourism demand, Florianópolis

Abstract

The analysis of tourism demand can be made from different perspectives. In the dynamic and competitive tourism market, to identify tourists’ perceptions on quality is relevant for improving the management of destinations, attractions, hotels, restaurants and other equipment. The objective of this research is to identify quality perceptions of services in Florianópolis’ tourist attractions. This research is classified as quantitative, descriptive and based on primary data. The instrument used was a questionnaire applied to 476 tourists selected by convenience in Florianópolis between February and March 2014. Data were processed and analyzed using descriptive and inferential statistics through SPSS software. The main results indicate that quality perceptions of services in tourist attractions range from medium to good. Access, safety and technical quality were the categories with the lowest rating. Only experience’s rating exceeded the level good. It was found that safety indicators, accessibility for the disabled, bathrooms, cleanliness, infrastructure, price, indoor signage and location/accessibility require priority attention and changes.

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Author Biographies

  • Tiago Savi Mondo, Instituto Federal de Santa Catarina
    Possui graduação em Turismo e Hotelaria pela Universidade do Vale do Itajaí e graduação em Educação Física pela Universidade do Estado de Santa Catarina. Especialista em Gerenciamento de projetos pela FGV-SC. Mestre em Administração pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). Doutor em Administração na UFSC. Professor Efetivo da área de Turismo do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina e pesquisador do Grupo de Estudos e Pesquisas de Marketing – GEPEM da UDESC e Líder Pesquisador do Núcleo de Estudos em Hospitalidade do IFSC.
  • Gabriela Gonçalves Silveira Fiates, Universidade Federal de Santa Catarina
    Possui graduação em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal de Santa Catarina (1991), mestrado (1995) e doutorado (2001) em Engenharia de Produção também pela Universidade Federal de Santa Catarina . Foi Professora e Pesquisadora da Universidade do Sul de Santa Catarina, onde coordenou o curso de mestrado em Administração de 2006 a 2011. Atualmente, é Professora Adjunta II da Universidade Federal de Santa Catarina no Departamento de Administração/CSE.

Published

2015-03-01

Issue

Section

Articles

How to Cite

MONDO, Tiago Savi; FIATES, Gabriela Gonçalves Silveira. Quality of Services in Tourism Attractions: a study of Florianópolis’ tourists perceptions - SC - Brazil. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 26, n. 1, p. 112–138, 2015. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v26i1p112-138. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/89170.. Acesso em: 20 may. 2024.