Stanislavski and the actor education
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v19i1p260-275Keywords:
Acting Education, Constantin Stanislavski, Aesthetic EffectAbstract
This article examines the meanings of the idea of education in the pedagogical practice of Russian director Constantin Stanislavski as a search for activation of relational dynamics capable of criticizing the logic of aesthetic and mercantile effect. Posture implies reflections of ethical and even political sense only laterally named in his work.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.