WHERE WE TALK ABOUT THE REMARKABLE RELATIONSHIP BETWEEN PERFORMANCE AND PEDAGOGICAL ACTION: malformed sort of scrutiny and attempt to reread the negativity of the experience of the II Trupe de Choque à Contrapelo.
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v14i1p91-103Keywords:
Creative process, Pedagogy, Performance.Abstract
In this article our object of study is the creative process of the theater performance Material Ciborgue Fantasma/O ornitorrinco da Revolução: Planeta Favela, 11/09/4012(um conto maravilhoso de atrocidades). It investigates the tense relations between the theatrical forms, approached by its diverse and contradictory dramatic structures, and the pedagogy. This creative process combines art and pedagogy through of play and performance.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.