THE HIGH SEAS OF PULSÃO: An essay about performance’s pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v14i1p156-165Keywords:
Experiência em arte, Pedagogia em performance, Teatro performativoAbstract
This essay brings up some reflections about the author’s experience in the following roles: as a proposer and performer in the extension course Experimentos em Performance I, (Experiments in Performance I) and as a guest in the performative game Ação #1 (Acion #1) and the performative experiment entitled PULSÃO, all of which occurred between 2011 and 2013 at Reynuncio Lima Theatre, at the Instituto de Artes da UNESP (Institute of Arts – UNESP). It focuses on thinking about the possible pedagogy that can be achieved in experiences such as the ones aforementioned.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os leitores são livres para compartilhar, copiar e redistribuir os textos publicados na Sala Preta, sem fins comerciais e em qualquer suporte ou formato, desde que sejam dados os créditos apropriados ao(s) autor(es) e à Revista. Podem também adaptar, remixar, transformar e criar a partir deste material, desde que distribuam o material derivado sob a mesma licença do original – e mantenham a menção explícita ao(s) autores e à Revista Sala Preta.
Ao submeter um artigo à Sala Preta e tê-lo aprovado para publicação os autores concordam com os termos da Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional.