Paradoxical senses of TV identitty on internet

Authors

  • Suzana Kilpp Universidade do Vale do Rio dos Sinos

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2018.140894

Keywords:

television, frames, video state

Abstract

This article aims to propose the video-state concept as an alternative to the paradigms in which the television contents situated on the Internet have been associated with a kind of expanded, digitized or remedied TV in the universal network of computers. This article analyzes partial results of the monitoring of two genealogical sites: an offline TV network on the Internet, and another network that has no existence offline, which comes from the Internet. The empirical analysis is made using the methodology of the frames, and the theoretical references are based on various authors to produce criticism and forward the final considerations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Suzana Kilpp, Universidade do Vale do Rio dos Sinos
    É professora do Programa de Pós-graduação em Ciências da Comunicação e do curso de Comunicação Digital da Universidade do Vale do Rio dos Sinos, e pesquisadora do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq). Pesquisa financiada com recursos do CNPq e Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Rio Grande do Sul (Fapergs). Coordena o grupo de pesquisa Audiovisualidades da Tecnocultura: Comunicação, Memória e Design (TCAv).

References

BENJAMIN, Walter. Passagens. Belo Horizonte: UFMG, 2006.

BENJAMIN, Walter. A obra de arte na época de sua reprodutibilidade técnica. Porto Alegre: Zouk, 2012.

BERGSON, Henri. Matéria e memória. São Paulo: Martins Fontes, 1999.

BERGSON, Henri. A evolução criadora. São Paulo: Martins Fontes, 2005.

BOLTER, Jay David; GRUSIN, Richard. Remediation. Cambridge: The MIT Press, 1999.

DIDI-HUBERMAN, Georges. O que vemos. O que nos olha. Rio de Janeiro: Editora 34, 1998.

DUBOIS, Philippe. Cinema, vídeo, Godard. São Paulo: Cosac Naify, 2004.

FIDALGO, António. A biblioteca universal na sociedade de informação. Universidade da Beira Interior, (s/d). Disponível em: . Acesso em: 25 dez. 2016.

FLUSSER, Vilém. O mundo codificado. São Paulo: Cosac Naif, 2007.

GOFFMAN, Erving. Frame analysis: an essay on the organization of experience. New York: Harper & Row, 1974.

HANSEN, Mark. New philosophy for new media. London: MIT Press, 2004.

KILPP, Suzana. Ethicidades televisivas. São Leopoldo: UNISINOS, 2003.

MCLUHAN, Marshall. Os meios de comunicação como extensões do homem. São Paulo: Cultrix, 1999.

MCLUHAN, Marshall; FIORE, Quentin. O meio são as massagens: um inventário dos efeitos. 2. ed. Rio de Janeiro: Record, 1969.

MCLUHAN, Marshall; MCLUHAN, Eric. Leyes de los medios: la nueva ciencia. México, D.F.: Alianza; Consejo Nacional para la Cultura y las Artes, 1990.

NASA. Ustream IBM Company. Disponível em http://www.ustream.tv/nasahdtv. Acesso em: 15 ago. 2016.

WIKIPEDIA. IBM. Disponível em: <https://pt.wikipedia.org/wiki/IBM>. Acesso em: 30 dez. 2016.

Published

2018-07-04

How to Cite

Paradoxical senses of TV identitty on internet. (2018). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 45(50), 278-296. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2018.140894