A criação intertextual nos processos mediáticos
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2002.65556Keywords:
Estratégias de enunciação, intertextualidade, mídia.Abstract
A sociedade contemporânea, através de avanço tecnológicos, facilitou o acesso dos usuários a um número cada vez maior de textos. Por esta razão, entre outras, a atividade artística tende, hoje, a pautar-se por estratégias de enunciação centradas na colagem, na citação, na reelaboração e na metamorfose de textos prévios em vez de se guiar pelos conceitos de obra única e original da arte pretérita. Esta intertextualidade transformadora, eixo de grande parte da criação contemporânea é cada vez mais exacerbada na mídia, cinema, e sobretudo TV, como se analisa neste artigo.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 Anna Maria Balogh
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal must agree with the following terms:
- Authors keep their copyrights and grant the journal first time publication rights, having their articles simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, which allows sharing texts with authorship recognition and first publication on this journal for non-commercial purposes.
- Authors are allowed to make additional contracts, for a non-exclusive distribution of the article’s version published on this journal (e.g.: publishing in institutional repositories of articles or as a book chapter), with authorship recognition and first publication on this journal.