Contemporary advertising: Productivity and processes of seduction discursive

Authors

  • Rosália Maria Netto Prados Universidade de São Paulo
  • Luci Mendes de Melo Bonini Pontifícia Universidade Católica de São Paulo e Universidade de Mogi das Cruzes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v6i2p204-215

Keywords:

advertising discourse, discursive productivity, semiotics, seduction

Abstract

This paper aims to analyze the contemporary advertising discourses using a Semiotic approach in order to study the process of the production of meaning. This study proposes a debate about discursive productivity in advertising texts and their meaning effects in the constitution of an individual beyond the analysis and description of the underlying texts of advertising discourses. For this purpose, it was selected the Johnnie Walker 2013, advertising series.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Rosália Maria Netto Prados, Universidade de São Paulo
    Doutora, pela FFLCH da USP em Semiótica e Linguística Geral, pós-doutora em Ciências da Comunicação, ECA-USP. Professora pesquisadora do programa de mestrado em Políticas Públicas da Universidade de Mogi das Cruzes.
  • Luci Mendes de Melo Bonini, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo e Universidade de Mogi das Cruzes
    Doutora em Comunicação e Semiótica pela PUC-SP. Coordenadora do Mestrado em Políticas Públicas da Universidade de Mogi das Cruzes.

Published

2014-12-09

How to Cite

Contemporary advertising: Productivity and processes of seduction discursive. Signos do Consumo, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 204–215, 2014. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v6i2p204-215. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105701.. Acesso em: 4 jul. 2024.