Consumption/credit: a configuration of this relationship through advertising

Authors

  • Andréa Cristina de C. B. Corcione Universidade de Sorocaba
  • Maria Ogécia Drigo Universidade de Sorocaba

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i2p16-25

Keywords:

Consumption, Credit, Advertising, Credit consumption.

Abstract

In order to verify how the consumption/credit relationship is engendered by advertising, we present reflections on consumption and credit; on advertising, and an analysis – from Peirce’s semiotics – of one advertising piece of the 2010 Master Card Brazil campaign Não tem preço (It is priceless). The credit card, by providing the credit consumption, eliminates the waiting desire and, via advertising, provides the experiencing of emotions and feelings by proposing meanings and values related to family and football.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Andréa Cristina de C. B. Corcione, Universidade de Sorocaba
    Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura da Universidade de Sorocaba.
  • Maria Ogécia Drigo, Universidade de Sorocaba

    Doutora em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; pós-doutorado pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo e docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura da Universidade de Sorocaba.

Published

2017-12-22

How to Cite

Consumption/credit: a configuration of this relationship through advertising. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 16–25, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i2p16-25. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/123198.. Acesso em: 17 jul. 2024.