Seals and appeals: “green” sugar image construction and agenda setting

Authors

  • Ivan Paganotti Universidade de São Paulo
  • Mariana de Toledo Marchesi Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i1p81-93

Keywords:

sustainability, greenwashing, advertising, sugar, communication

Abstract

This article examines how sustainable sugar brands build their image, using the information and imagery representations displayed on small packages offered to consumers. Representation of social and environmental awareness differs among the evaluated companies: União, Native and Guarani use different strategies to influence consumers’ behaviors, and only the first two base their image in stamps and certificates from institutions which evaluate sustainable practices of production.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ivan Paganotti, Universidade de São Paulo

    Doutor em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP), com bolsa Capes. É pesquisador do grupo de estudos MidiAto/ECA-USP.

  • Mariana de Toledo Marchesi, Universidade de São Paulo

    Mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). É pesquisadora do Centro de Pesquisas Atopos, da ECA-USP e trabalha na Assessoria de Marketing Corporativo do IPT.

Published

2017-06-07

How to Cite

Seals and appeals: “green” sugar image construction and agenda setting. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 81–93, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i1p81-93. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50409.. Acesso em: 20 jul. 2024.