Once upon a time in the Westworld

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2020.165541

Keywords:

Westworld, Dystopia, Cyber-paranoia, Trompe-l'oeil

Abstract

This article investigates how the TV series Westworld fits into the contemporary dystopian wave, and its depiction of a crisis of the modern humanist subject. Other issues stressed throughout the article are the relationship between humans and machines, the resignification of the codes of cinematic western, the series’ narrative complexity, and the allusions to still life painting’s iconography.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Luiz Carlos Oliveira Junior, Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF), Brasil

    Luiz Carlos Oliveira Jr. é crítico de cinema e pesquisador. Professor no Curso de Cinema e Audiovisual do Instituto de Artes e Design da Universidade Federal de Juiz de Fora (IAD-UFJF). Autor do livro A mise en scène no cinema: do clássico ao cinema de fluxo (Papirus, 2013). Professor colaborador no Programa de Pós-Graduação em Artes Visuais do Departamento de Artes Plásticas da ECA-USP. Atuou como crítico de cinema na revista Contracampo (2002-2011). Curador das mostras de cinema “Vincente Minnelli - Cinema de Música e Drama” (CCBB-RJ e SP, 2011) e “Jacques Rivette - Já Não Somos Inocentes” (CCBB-RJ e SP, 2013). Autor de diversos artigos, capítulos de livros e textos para catálogos. Já colaborou para as revistas Bravo!, Cult e Cinética e para os cadernos Ilustrada e Ilustríssima da Folha de S. Paulo.

Published

2020-04-30

Issue

Section

Articles

How to Cite

Oliveira Junior, L. C. (2020). Once upon a time in the Westworld. ARS, 18(38), 107-137. https://doi.org/10.11606/issn.2178-0447.ars.2020.165541