Beyond interpretation: rethinking the frames and listening in psychoanalysis with children
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v24i1p121-133Keywords:
psychoanalytic clinic, analytical listening, management, childAbstract
The issue that surrounds the homogeneity of the psychoanalytic clinic has gained more and more space in the contemporary researches. Conducting the setting rigidly and orthodoxly can be a risk of alienation for the analyst and also for the patient. I will present here a clinical case of a child treatment, guided by the concepts of “elastic technique” by Sándor Ferenczi and Winnicott’s “importance of playing”. The final comments will direct the reader to a possible reflection on the managements and frameworks, proposing an invitation to rethink the contemporary clinic.
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Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.