Transmission of psychoanalysis to educators: from the pedagogic idela to real educational (trans)mission
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v11i21p14-23Keywords:
Transmission of psychoanalysis, Formation of the analyst, Formation of the teacher, Transmission and style, Psychoanalysis and educationAbstract
The transmission of psychoanalysis to educators interrogates the analyst as to the meaning of his/ her act and the destination of the transference, as the transmission of psychoanalysis’ knowledge is directed towards another, the educator, who is situated in a setting, which is foreign to the psychoanalytic field. The article sets up a distinction between transmission and teaching, pointing out the radical difference between the formation of the analyst, that puts into action the transmission of psychoanalysis in its intention, taking into account the three dimensions that encompass it, by means of the transmission of a style, and the formation of educators, even when they allow themselves to be affected by the transference process in the transmission of psychoanalysis in extension, in its teaching dimension.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.