The scientific validation of research in teaching of the Physical Education and Sport
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v15i2p346-361Keywords:
research in clinical didactic, physical and sports education, case construction, scientific validation, division of the subjectAbstract
Any scientific research poses the question of its validation, among others in the filed of human sciences where qualitative methods are favored, because of their object. How does the validation take place in the context of a teaching characterized by it's contingency, i.e.: by the impossibility to anticipate it's effects and by the "divided" structure of the instructor himself? on the basis of work achieved in the field of clinical didactic of the SPE (Sports and Physical Education), this article proposes to analyze the modalities of interpretation of the research results in order to specify the theoretical and methodological conditions of the construction of a case.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.