The student's school failure in the children and teenager's clinic
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v7i13p146-157Keywords:
Student's school failure, unconscious, subjectAbstract
The freudian event left its marks in the education act, or in the formal orientation, which include pedagogic action, or in the family education. Our acceptance to take a part on that, with the psychoanalysis, shows that is possible an articulation between knowledge's subject, described on the aristotelic logical, and unconscious's subject that results from the significant articulation studied by psychoanalysis. In this text, we approach the student's school failure in its relations with the unconscious psychic processes, in its logical source of functioning. For that, we start from the premise that the tensions which are originate in the articulation between the impossible and the necessary can, through the inhibition of cognitives functions, be expressed by student's school failure.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.