The (im)possible adolescents' master - an special subjective position during the transmission act
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v7i12p36-47Keywords:
Adolescence, psychoanalysis, teacher, education, teacher-student relationshipAbstract
This article presents the discussions resulting from our master's dissertation where we investigate the mainly traces of the adolescent masters' subjective position who are successful on their educational task, by including it in the field of an "possible mission". Through the analysis under the psychoanalytical referential of the interviews made with some of" these teachers, we came to the conclusion that the "good adolescent teacher" reveals an special subjective position during the transmission act. Special subjective position supporting importants aspects: the articulation between the law and the desire; the differentiate relationship under an adolescent concern; the symbolic subjective value done to the mastership and the possibility of circulation of the speech during the transmission proceedings.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.